
Utfordringen
I 2016 er det mange leverandører av actionkameraer og konkurransen er hard. HELLI ble sammen med X2 Festivalen utfordret på å vise frem produktfordelene med deres nye modell i Virb-serien. Produktet skiller seg ut ved å kunne måle store mengder med data som man kan legge på filmene man lager. Eksempelvis puls, lengde, høgde, dybde, fart, g-krefter og så videre.
Løsningen
Når rammene rundt produktfordelene var på plass som utgangspunkt, var løsningen enkel – men unik. Med X2 Festivalen på laget lot vi to profesjonelle longboardere få tilgang til verdens dypeste tunnel; Eiksundtunnelen. Her satte de rekord i verdens dypeste longboardtur og med alt av sikkerhetsforbehold, ble også farten rekordhøy. Med flere utfordringer rundt teknikk og produksjon, sørget vår inhouse-partner Oclin for gjennomføringen. HELLI sto for vinkling av konseptet og innsalg til presse, i tillegg til strategi rundt PR, sosiale medier og sponsing.
Resultatet
Verdensrekorden, unike bilder og kreativ bruk av lys fikk stor oppmerksomhet i media med presseoppslag i Norge og utlandet. Uten å kjøpe en eneste annonse, ble Garmin sine målinger av data, produktet og logoen deres vist i landets største aviser og magasiner. Internasjonale sportsmagasiner viste også filmen og den skapte massivt engasjement i sosiale medier. Garmin lot på denne måten andre kommunisere produktfordelene og på denne måten øke kjennskap, kunnskap og holdinger rundt produktet på en troverdig måte.
Ønsker du å markedsføre din bedrift eller vise frem ditt produkt gjennom omtale i presse og sosiale medier?
Ta kontakt med rådgiver Kjetil Kriken på kjetil@helli.no eller 98 42 99 79.
Se filmen på VGTV eller se bilder fra produksjonen her (slideshow):
Foto: Olav Standal Tangen og Jørgen Fallet Mosand