3 Facebook-nyheter du må få med deg!

By HELLI - Admin 2 år ago
Home  /  Blogg  /  3 Facebook-nyheter du må få med deg!
Facebook Canvas annonse

I løpet av kort tid har Facebook sammen med sine datterselskap, rukket å slippe flere nyheter. Vi har plukket ut det viktigste du trenger å vite for å holde deg oppdatert. Om du ønsker å utnytte de nyeste mulighetene på Facebook – ta kontakt med HELLI i dag!

Les også: 5 måter å forbedre rekkevidde på Facebook – gratis!

1. Facebook Canvas Ad

Animated facebook imageVi starter med den kanskje største nyheten i år. Facebook har lansert en helt ny type annonse som er rene opplevelsen å benytte seg av – Facebook Canvas. Den nye annonsetypen muliggjør interaktive elementer som animasjoner, karusseller, produktkataloger og tilt-visning av bilder og videoer. Testene til Facebook viser gode tall sammenlignet med andre annonseprodukter, blant annet er lastingstid blitt enda viktigere – noe som din bedrift også må være obs på med sin nettside.

Ønsker du å være tidlig ute å teste en Canvas-annonse? Ta kontakt med oss i dag!

Se annonsennyheten her

2. Facebook Reactions

Facebook Reactions HELLI

Emojiene fra pilotprosjektet, en av de kom ikke med i endelige versjon – Kan du tippe hvilken?

 

Endelig lanserte Facebook det som flere har ventet på: Flere valg for å uttrykke seg – ved et enkelt klikk.

På bildet over kan du se Facebook sin «Reactions» som de har kallet sine emjoier – hvor du nå kan uttrykke hva du synes om innholdet. For din bedrift vil det gi mer innsikt og denne innsikten må du utnytte!

Test Facebook sin «Reactions» på vår side, hold musepekeren eller fingeren (mobil) over «Liker»-knappen – å se hva du får opp!

Klikk her for å teste det på vår Facebook-side

3. Instagram gjør innholdet relevant

Instagram har kommet med sin til nå kanskje største endring, selv om ikke den er like synlig. Tidligere kjemper som Facebook, Snapchat og Twitter har allerede gjort det – de endrer måten innhold blir presentert i brukerens bildestrøm.

Tidligere ble innholdet på Instagram presentert kronologisk – nå blir det presentert ut i fra hva de mener er relevant for deg.

Dette gir en ny utfordring for bedrifter – men det er også en stor mulighet om man utnytter den. Bryter du ned din målgruppe og har kunnskap om hva som opptar dem – kan du nå vinne over dine konkurrenter på Instagram – HELLI viser deg hvordan!

 

Ta kontakt med vår Facebook-rådgiver Kjetil Kriken og få råd på hva som passer for din bedrift – helt gratis og uforpliktende. Si hei til Kjetil på telefon 98 42 99 79 eller e-post: kjetil@helli.no .

Category:
  Blogg
this post was shared 0 times
 000