Er du digitalt (u)moden?

By HELLI - Admin 1 år ago
Home  /  Blogg  /  Er du digitalt (u)moden?

Er du digitalt (u)moden?

Det er ikke mange årene siden bedrifter mente at Facebook ikke hadde sin plass som profesjonelt markedsverktøy. Det hørte slettes ikke hjemme i etablerte bedrifter, men hos kaffelattedrikkende unge mødre i barselpermisjon. For oss som var klare for den nye digitale verden var det vanskelig å nå fram med vårt budskap om at Facebook brukt på den riktige måten var et smart markedsverktøy, dog noe forut for sin tid. Den gang var det omtrent gratis å bruke også. Det har endret seg. Her i Norge tok bedrifter sin bruk av Facebook seg opp, først når askeskyen kom sigene våren 2011. SAS og Norwegian stablet alle som kunne lese og skrive foran skjermene og kommuniserte over en lav sko. Det funket faktisk særdeles bra!

Norge.no er en veiviser utviklet av Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) og slår et slag for digitalpostkasse. Jeg har laget meg en slik men benytter den ikke konsekvent. Jeg er faktisk ikke helt klar enda. Men senest i dag hørte jeg et innslag på radioen at enda et nytt postkontor i Oslo skal legges ned. Årsak: det sendes ikke post lenger.
Kanskje er du en av svært få som har tatt i bruk digital postkasse.
Og kommer du med kontanter til bankene er det en solid prestasjon å finne noen som kan ta i mot penger. Da må du til hovedkontoret. Det ligger i Oslo. I filialene jobber det nesten ikke folk og de få som er å finne står oppreist.

Vi møtte også hoderystende skepsis når vi forsøkte å selge inn «prosjekt nyhetsbrev», men etter at tanken fikk modnes som rakafisken om høsten begynte det å løsne. Her var det en tid gode penger å tjene. Så kom smarttelefonene og nyhetsbrevene måtte ha god lesbarhet på telefonene. Nok en gang var det en modningsprosess hos næringslivet. I dag er dette helt naturlig.

Verden går videre og automatisering og robotarbeid er på manges lepper. Så også hos oss og denne gang ønsker vi å fortelle om muligheter for automatisk genererte e-post. Det betyr at vi kan automatisere nyheter fra nettsiden slik at nyhetsbrevet autogenererers og hentes direkte ut fra de siste relevante artikler fra websiden din. Gjør et grundig forarbeide og len deg tilbake.
Er du digitalt moden for nye fremskritt? Kjetil Kriken kan mye mer om dette, ta kontakt på telefon 23 06 78 40 eller kjetil@helli.no

– Erik

Category:
  Blogg
this post was shared 0 times
 000