Få fart på markedsføringen (igjen)! Del 1

By HELLI - Admin 1 år ago
Home  /  Blogg  /  Få fart på markedsføringen (igjen)! Del 1
Planlegging community manager

Enten det har stoppet opp med salget eller om du har fullt opp med arbeid, så kan ikke markedsføringsarbeidet stoppe. Selv om du har kunder i dag er ikke det er sikkert de er der eller er den samme om et eller to år.
HELLI har samlet opp 10 enkle punkter man kan ta tak i for å få fart på markedsføringen igjen, dette er de første 5:

1. Bedre din service – få bedre betalt

Om du selger dine produkter eller tjenester godt i dag, så gjør du nok allerede mye riktig og kundene er fornøyde. Men hva med å overraske kundene med å gi det lille ekstra? Det som man ikke får hos konkurrenten?

2. Lag deres egen kundeklubb

Fordelsprogrammer trenger ikke bare å være for forretningsreisende hos SAS og det trenger ikke koste skjorta. Gjør det enkelt: Lag et skjema på nettsiden og/eller i butikken der kunder kan melde seg på et nyhetsbrev og gi bort noe ekstra til de som har vært ekstra verdifulle kunder siste tiden.

3. Bruk sosiale medier, men ikke alle kanalene!

Du synes kanskje allerede det er vanskelig å følge opp markedsføringsarbeidet. Så ikke sett deg mål som dere ikke kan følge opp. Finn ut hvor dine kunder og fremtidige kunder kommuniserer, prioriter så disse kanalene!
Sliter du med å få engasjement i sosiale medier, les mer her:

4. Ha en oppdatert nettside!

Dette burde ikke være nødvendig å si, men dessverre har alt for mange en utdatert nettside, både innholdet og teknologien. Dette straffer seg hardt i søkemotorene, hvor kundene dine leter etter deg. Om du i tillegg har dårlig brukervennlighet, må du bruke mye mer tid på å følge opp kundene dine.
Les mer her om resultatet vi fikk med verdens største tunnelkongress.

5. Lag innhold

Gi folk en grunn til å komme tilbake til nettsiden din. Eller for nye kunder å finne deg i Google. Om du har engasjement for det du driver med, bruk engasjementet ditt til å lage relevant innhold til nettsiden eller Facebook-siden din! Hva med å vise frem dine ansatte, kunder eller leverandører? Dette gjorde vi nettopp sammen med Grønvold Maskinservice – da vi sendte deres demodag LIVE på Facebook!


Helt tilslutt gir vi deg en selvsagt bonus:
Kom deg ut av komfortsonen!Hvem har noen gang utviklet seg i komfortsonen? HELLI utfordrer deg nå til å ha tatt tak i to av punktene over og dette skal være satt i gang når vi sender vårt neste nyhetsbrev om 2 uker.

HELLI bistår gjerne i markedsføringen. Ta kontakt med Kjetil på kjetil@helli.no eller 98 42 99 79.
Les mer om HELLI som din markedsavdeling her:

Category:
  Blogg
this post was shared 0 times
 000