Google adwords vs. papirannonsering

By HELLI - Admin 3 år ago
Home  /  Blogg  /  Google adwords vs. papirannonsering

Trykte medier spås å bli taperen i det norske reklamemarkedet i 2015. At Google annonsering stadig vokser og tar grådig for seg i annonsemarkedet er heller ingen usannhet. Men, – og det er et stort men, det handler fortsatt om å være synlig i aktuelle kanaler.

Det har vår kunde Norcool tatt konsekvensen av og benytter både D2 og VG i sin annonsering. Resultatet har vært at de nå har måttet øke produksjonfrekvensen for å møte den økende etterspørselen. Dette er differensiert markedsføring i praksis.

Hvordan lage gode trykkannonser?
Det aller viktigste er å få frem en gjenkjennelse av merkevaren. I forhold til digital annonsering har leseren mye lengre tid på seg til å avkode annonsen (forstå innholdet). Allikevel er det slik at jo mer kompleks annonsen er,  jo lengre tid vil det ta å avkode den. Staffan Hultén, grunnlegger av Research & Analysis of Media (RAM) er det gjort solide målinger på at plassering av annonsen ikke er vesentlig for lesbarheten som man først har trodd. Høyere eller venstre side? Valget er ditt!

Samme undersøkelse viser også at de som leser bladet/avisen sjeldent er den «beste» leseren, fordi de er mer usikre på hvilken informasjon som kan filtreres bort kontra den faste leser.

I sum svært enkel filosofi, men det gjelder det å følge disse enkle spillereglene.

Category:
  Blogg
this post was shared 0 times
 100