Slik bygger du gode e-postlister

By HELLI - Admin 5 måneder ago
Home  /  Blogg  /  Slik bygger du gode e-postlister

Med alle digitale plattformer som finnes i dag er det kanskje overraskende å høre at e-postkampanjer og nyhetsbrev er det som gir mest igjen for pengene av all digital markedsføring.

Grunnen? Personer som har gitt fra seg e-postadressen har besøkt deg på nettsiden eller i sosiale medier, handlet av deg tidligere eller vært i kontakt direkte.

Når du har samlet epostadresser er det lett å lage ulike målgrupper, lage presis og spiss markedsføring og å oppfordre mottaker til å ta handle. Dessuten er e-postkampanjer og nyhetsbrev en genial måte å dele spesielle tilbud på.

3 enkle måter å lage epostlister på

#1 – Kvalitet. En nøkkel til vellykket markedsføring er innhold av høy kvalitet (ganske enkelt, ikke sant?). For e-postkampanjer betyr det å lage innhold som målgruppen synes er nyttig eller underholdende. Om du treffer med innholdet ditt vil få melde seg av og det er lettere å få folk til å melde seg på. Er dine nyhetsbrev nyttige for kundene dine?

#2 – Insentiver. En annen måte å bygge e-postlister på er å tilby insentiver. Dette er i bunn og grunn en kampanje der du gir bort noe av verdi til målgruppen i bytte mot en e-postadresse. Dette kan være unik innsikt i et fagområde du er ekspert på, interessante case-studier eller spesielle tilbud kun for mottakere av nyhetsbrev. Hvilken kunnskap sitter dere på som kan deles med publikum?

#3 – Konkurranser og giveaways. Folk elsker å få ting gratis! Om du for eksempel driver en møbelbutikk kan du gi bort et digitalt gavekort med en liten rabatt til alle som melder seg på i en periode. Eller om du har en kundegruppe på Facebook kan du kjøre en konkurranse der du trekker en e-postadresse som vinner noe av større verdi. Utfordringen her er å holde interessen oppe og man er tilbake til punkt 1 og 2.

Category:
  Blogg
this post was shared 0 times
 000