Slutt på gratis nettaviser

By HELLI - Admin 2 år ago
Home  /  Blogg  /  Slutt på gratis nettaviser
norske penger

2015 ble året da avisene for alvor innførte betaling for sine tjenester og retningen går nå mot brukerbetalt informasjon. I starten forsøkte avisene å finansiere redaksjonen via annonsesalg. Det lykkes de ikke med og gikk altså til det «drastiske» skritt å ta seg betalt via lesere for nyhetene. Og i følge statistikken er folk mer enn villig til å betale for informasjonen de får. I følge A-media har for eksempel Fredrikstad Blad en økning i digitale lesere på snaue 10 %. Det er lenge siden avisene har sett slike tall! Og det er klart at dette gir seg utslag på bunnlinjen . Salg av digitalt innhold gir ikke en krone i utgift til verken trykk eller distribusjon.
I følge redaktørene er det to ting som er kjøpsutløsende; enkelt betalingssystem og godt redaksjonelt stoff.
Avslutningsvis kan vi tillate oss å stusse over at den største kundegruppen i følge A-media ligger mellom 35 –50 år. Har ungdommen sluttet å lese aviser?

Category:
  Blogg
this post was shared 0 times
 000