Tjenestedesign

By HELLI - Admin 6 år ago
Home  /  Blogg  /  Tjenestedesign

Tjenestedesign. Tjenestedesign er merkevarebygging og sørger for en helhet i kundeopplevelsen. Hvordan oppleves regningen, skiltingen, de digitale verktøy, trykksaker, annonser men ikke minst – opplevelsen av kundebehandlingen? Alt dette samles igjen under et felles uttrykk; touchpoints, eller kontaktpunkter på norsk. Kundens opplevelse kan starte via en nettside, via sosiale medier, gjennom en stillingsannonse eller via en trykket annonse. Alle kontaktpunkter skal ha som mål å skape en god opplevelse, og starten på en ny opplevelse er allerede når kunden står med din regning i hånden. Regningen skal skape en god opplevelse. Hvilke signaler får kunden når din regning blir presentert?

For å lykkes med dette er vi rett og slett avhengig av å knytte en sammenheng opp mot forretningsmodellen.

Det vil være klokt å ha tenkt igjennom dette, men ikke glem at det til slutt er menneskene i møte med kunden som uansett er den viktigste innsatsfaktoren. Tall fra undersøkelser gjort av London Business School viser at 2/3 av avsluttede kundeforhold gjør det pga kundebehandlingen.

Den menneskelige faktoren er totalt overlegent et hvert design. Design er kun et lite, men viktig virkemiddel sett i en større helhet.

Spennende; ta kontakt med oss. Her er mer på lager!

Category:
  Blogg
this post was shared 0 times
 000